Az új programban 20 diák vesz részt, akik a GCSE (az angol középfokú oktatásban használt vizsgarendszer) tantárgyakat MI-alapú tanulási platformokon és virtuális valóság szemüvegeken keresztül sajátítják el. A tanulási rendszer folyamatosan alkalmazkodik a diákok egyéni igényeihez: felméri, mely területeken erősek, és hol szorulnak több segítségre, majd ennek megfelelően állítja össze a személyre szabott tantervet. Azokat a tananyagokat, amelyekben a diákok erősebbnek bizonyultak, a rendszer a félév végére ütemezi, és a nehezebb tantárgyakkal kezd foglalkozni.
John Dalton, a David Game College társigazgatója elmondta, hogy bár rengeteg kiváló tanár van, az emberek hibázhatnak, míg az MI képes precízebb és pontosabb értékelést nyújtani.
„Ha valóban meg akarjuk tudni, miért nem tanul egy gyerek, az MI rendszerek hatékonyabban tudják ezt meghatározni”
– mondta Dalton.
Az új tanterem azonban nem marad teljesen emberi felügyelet nélkül. Három „tanulási mentor” is jelen lesz, akik a viselkedést figyelik, valamint segítséget nyújtanak azokban a tantárgyakban, ahol az MI jelenleg még kevésbé hatékony, például a művészetekben és a szexuális nevelésben.
A diákok pozitívan nyilatkoztak a rendszerről. Joseph, az egyik résztvevő diák szerint a technológia gyorsabban segíti őket a fejlődésben, mint a hagyományos oktatás.
„Egy tanárnak túl sok diákkal kell foglalkoznia ahhoz, hogy mindenkinek a hibáit pontosan ismerje, míg az MI pontosan felismeri a gyengeségeinket, és segít azok kijavításában”
– mondta Joseph.
A kezdeményezés sokak számára izgalmas, mások azonban aggodalmukat fejezték ki a forradalmi technológiával kapcsolatban. Chris McGovern, egykori iskolaigazgató és a 10 Downing Street politikai tanácsadója szerint bár az MI-nek "van helye az osztályteremben", az ,hogy a technológia már a tanárokat is helyettesíti, már túlzás. McGovern úgy véli, hogy az emberi interakció és a személyes kapcsolat elengedhetetlen része a tanulásnak, és az MI által nyújtott tanítási módszerek dehumanizálhatják a tanulási folyamatot.
James Davenport, a Bathi Egyetem informatikai professzora szintén aggodalmát fejezte ki, és arra figyelmeztetett, hogy a rendszer bevezetése előtt nem történt elegendő kísérleti vizsgálat. Hozzátette, hogy az MI jól teljesít az állítások generálásában, de gyengébb a dokumentumok értékelésében, és nem biztos, hogy képes olyan konstruktív visszajelzést adni, mint egy jó tanár.
Annak ellenére, hogy a kritikusok szerint az MI vezérelte tanterem egy személytelen és kilátástalan jövőhöz vezethet, a David Game College optimista az új módszer lehetséges előnyeivel kapcsolatban. A magániskola hangsúlyozza, hogy a tanár nélküli tanterem nem költségcsökkentési célokat szolgál, sőt, további személyzetet is felvettek az MI-alapú oktatás támogatására.
Az új program bevezetése egybeesik azzal, hogy a brit kormány 4 millió fontot fektetett az oktatásban használt MI eszközök fejlesztésére azzal a céllal, hogy csökkentsék a tanárokra háruló adminisztratív terheket, és személyre szabott forrásokkal segítsék őket az osztálytermi munkában. A David Game College azonban ennél tovább ment, és az MI-t nem csupán segítőként, hanem egy teljesen új, tanármentes oktatási modell alapjaként használja.