KUTATÁS: A millenniál hívők szerint a technológia színesíti hitéletüket, kevesebbet járnak istentiszteletre

KUTATÁS: A millenniál hívők szerint a technológia színesíti hitéletüket, kevesebbet járnak istentiszteletre
Photo by hj barraza / Unsplash

A vallásos millenniálok számára – köztük az egyik legalacsonyabb személyes vallási tevékenységekben részt vevők aránya Észak-Amerikában – a "digitális vallással" való foglalkozás gazdagabbá tette a hitéletüket, míg néhányan, akik nem járnak templomba, digitálisan találták meg a vallási tereiket – derül ki egy új tanulmányból.

A "Digitális vallás az amerikai és kanadai millenniumi felnőttek körében" című tanulmány, amelyet a közelmúltban a Review of Religious Research-ben tettek közzé, a 18-35 éves amerikai és kanadai millenniumi fiatalok körében egyes digitális vallásgyakorlatok elterjedtségét tárja fel az Egyesült Államokban és Kanadában található adatok felhasználásával.

A jelentés szerzője a Waterloo Egyetem szociológiaprofesszora, Sarah Wilkins-Laflamme.

Az millenniálok a leírás szerint "általában azok, akik az 1980-as évek végén, az 1990-es években és a 2000-es évek elején születtek és nőttek fel".

"Mint ilyenek, ők az első igazán digitális bennszülöttek Észak-Amerikában, mivel gyermekkoruk óta úgy nevelkedtek, hogy a kezük ügyében volt a digitális világ"

- mondta Wilkins-Laflamme.

Új forma vagy teljes átalakulás?

A tanulmány a digitális vallást olyan ernyőfogalomként határozza meg, amely „új keretet jelent a vallási gyakorlatok online fejlődésének megfogalmazásához”, és „rámutat arra, hogy a digitális média és terek hogyan alakulnak és formálódnak a vallási gyakorlat által”.

A tanulmányban részt vevő kanadai millenniumiak 29 százaléka számolt be arról, hogy legalább havonta egyszer vallási vagy spirituális digitális tartalmat fogyaszt. Ez a szám sokkal magasabb az Egyesült Államokban, ahol a millenniumiak 41%-a nyilatkozott így.

"Tudjuk, hogy egyre többen fordulnak olyan spirituális digitális médiumok felé, mint például a lelkészekkel folytatott chatcsoportok, online prédikációk és vallási tartalmak a közösségi médiában"

- mondta Wilkins-Laflamme a The Christian Postnak adott nyilatkozatában.

A tanulmányból nem derül ki, hogy a COVID-19 világjárvány hogyan befolyásolta a vallásos digitális fogyasztást a millenniálok körében 2020 óta, de arra rámutat, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában már a millenniálok többsége fogyasztott vallási vagy spirituális digitális tartalmat évente legalább egyszer.

"Mivel a hagyományosabb vallási gyakorlatok, például a személyes istentiszteleten való részvétel aránya az utóbbi években csökkent a fiatalabb generációk körében, az internet elterjedése életünkben azt jelentette, hogy a millenniál életkorúak nagyobb aránya rendszeres kapcsolatba került a vallással és a spiritualitással az interneten."

-olvasható a tanulmányban.

"A fiatal felnőtt válaszadók mindössze 5 százaléka (a havi vagy gyakrabban digitális tartalomfogyasztók 16 százaléka) csak havonta vagy gyakrabban fogyaszt vallási vagy spirituális digitális tartalmat anélkül, hogy legalább havonta egyszer vallási istentiszteleten részt venne”

– mondta Wilkins-Laflamme.

A tanulmányban részt vevők körülbelül 11 százaléka számolt be arról, hogy havonta vagy gyakrabban fogyasztott digitális tartalmat és vett részt vallási szertartásokon, míg további 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy havonta vagy gyakrabban fogyaszt digitális tartalmat és nem egyházi jellegű spirituális tevékenységet folytat. Körülbelül 10 százalékuk számolt be arról, hogy mindhárom tevékenységtípust legalább havonta egyszer elvégezte.

"Más szóval, mindkét országban az millenniál válaszadók 25 százaléka vesz részt kevésbé hagyományos spirituális vagy vallási tevékenységekben legalább havonta egyszer, és 11 százalékuk digitális komponenst is tartalmaz ezekhez a tevékenységekhez. További 25 százalék párosítja ezeket a kevésbé hagyományos vallási és spirituális tevékenységeket havonta vagy gyakrabban látogatott istentiszteleti tevékenységekkel, amelyek közül szinte mindegyik tartalmaz digitális komponenst”

– jegyezte meg a tanulmány.

Csak 7 százalékuk számolt be arról, hogy havonta legalább egyszer részt vett hagyományos vallási istentiszteleten egyéb digitális vagy nem egyházi jellegű vallási és spirituális tevékenység nélkül.

Fontos megjegyezni, hogy a millenniálok jelentős csoportja a jelek szerint a digitális vallást a szervezett vallástól távol végzi"

– tette hozzá a tanulmány.

"Sokuk számára a digitális vallás fontos kiegészítő szerepet játszik hitük személyes gyakorlásában."

-olvasható.

(Christian Today)

Nyomj ESC-t a kilépéshez!

© 2022 Hit Rádió

Sikeresen előfizettél, csomagod: Hit Rádió
Nagyszerű! Már csak a fizetés van hátra! Hit Rádió
Jó újra látni! Sikeresen bejelentkeztél!
Szuper! A fiókod aktív és mindenhez hozzáférsz!.
Sikeresen mentve a számlázási információk!
Sikertelen mentés!
A link sajnos elévült.